Hei! På billettservice.no opplever jeg markedsføring av priser på billetter til arrangementer som villedende. Som et eksempel kan vi se på . I nedtrekkmenyen for kategorien Voksen finner jeg «PN1 - 190.00 NOK». Om jeg velger én billett og trykker Finn billetter, kommer jeg til et ordresammendrag som viser totalpris 215.00 NOK - altså 25 kroner mer enn opprinnelig annonsert pris. Dette er notert med teksten «NB: Et servicegebyr har blitt lagt til billettprisen», uten at det angir gebyrets størrelse eller utregningsnøkkel. Dette gebyret blir ilagt uavhengig av leveringsmåte for billettene. I markedsføringslovens §10, Prismerking mv., finner vi: «Den som i næringsvirksomhet selger varer, tjenester eller andre ytelser til forbrukere, skal så langt det er praktisk mulig informere om prisene, slik at de lett kan ses av kundene.» Forbrukerombudet har laget en veiledning om prismarkedsføring, som finnes på . I kapittel 2.3 finner vi: «Det må opplyses om den fullstendige prisen i alle sammenhenger hvor det opplyses om priselementer knyttet til det aktuelle tilbudet. [..] Merverdiavgift (moms), miljøgebyr, toll og andre avgifter skal være inkludert i den fullstendige prisen i all markedsføring som retter seg mot forbrukere.» På hvilken måte mener Billettservice at å først vise en pris på 190 NOK, for å så øke den til 215 NOK ved neste skjermbilde, er i tråd med markedsføringsloven? Vennlig hilsen Berge Schwebs Bjørlo (#110722-000602)